Kunstgebit en preventieve mondzorg

Mondzorg voor ouderen

Mondgezondheid op uw oude dag

Het zal u niet verbazen dat ouder worden invloed heeft op uw mondgezondheid. Voor mensen op leeftijd is het extra belangrijk om regelmatig langs te komen voor een controle. Een goede mondgezondheid is essentieel voor uw algemene gezondheid. Zo heeft het effect op uw eetgewoonte waardoor ondergewicht een risico is. Daarnaast heeft de mondgezondheid een directe correlatie met diabetes, hart- en vaatziekten en alzheimers. diabetes, CVA, dementie, longontsteking, de ziekte van Parkinson en hart- en vaatziekten.

Kunstgebit (gebitsprothese)

Heeft u een kunstgebit? Het kan zijn dat deze minder goed gaat zitten doordat uw kaakbot slinkt. Wij raden u in dit geval langs te komen bij uw tandarts. In het geval dat u een kunstgebit op implantaten heeft is het belangrijk om met regelmaat tandsteen te laten weghalen om ontstekingen te voorkomen. We raden u daarom aan om 1 à 2 keer per jaar langs te komen voor controle.

Is het voor u tijd om een kunstgebit te krijgen? Laat u informeren door één van onze tandartsen.

Behandelingen

Wilt u meer weten over de algemenere behandelingen zoals een extractie, prothese of een controle? Wij vertellen u graag meer.

Bang voor de tandarts?

Ervaart u angst voor de tandarts? Of is uw kind bang voor de tandarts? Wij geven u graag advies over hoe hier mee om te gaan.

Kindertandheelkunde

Kinderen zijn volledige gedekt vanuit de basisverzekering. Laat uw kinderen daarom zo vroeg mogelijk kennis maken met de tandarts.