Afspraak maken, inschrijven en veelgestelde vragen

Patiëntinformatie

Inschrijven

Het is sinds kort mogelijk om u online bij ons in te schrijven! Hiervoor hebben we eerst wat gegevens van u nodig. Deze kunt u gelijk aan ons doorgeven door gebruik te maken van het inschrijfformulier hiernaast. Nadat wij uw gegevens hebben ontvangen nemen wij contact met u op om de inschrijving te voltooien. Wilt u meerdere mensen aanmelden (bijv. uw kinderen)? Vul het formulier dan telkens apart in.

Inschrijving van nieuwe patiënten kan telefonisch dagelijks van 8:30 tot 17:00 uur via 050 577 83 41.

Spoedgeval?

Heeft u een spoedklacht? Neem dan direct contact op met onze praktijk. Dit kan elke ma t/m vr tussen 08:30 – 17:00 via 050- 577 83 41 of 050- 571 24 41. Als u een afspraak maakt binnen de openingstijden wordt u vaak dezelfde dag nog geholpen, mits u vóór 10:00 uur belt.

Praktijk gesloten?

Buiten onze openingstijden kunt u terecht bij de dienstdoende tandarts voor avond- en weekenddienst. De spoeddienst is doordeweeks bereikbaar vanaf 17:00. In het weekend is de spoeddienst bereikbaar vanaf vrijdag 12:00 – tot maandagochtend 08:00.

Afspraak maken

Voor afspraken kunt u alleen telefonisch contact met ons opnemen. Bij een periodieke controle bekijken we de toestand van uw gebit en beoordelen of extra behandeling nodig is. Een nieuwe halfjaarlijkse controle-afspraak maken we meestal direct na de behandeling.

Bel om een afspraak te maken

Eerste bezoek

Komt u binnenkort voor de eerste keer bij ons langs als nieuwe patiënt? Lees hieronder dan even kort waar u om moet denken en wat u kunt verwachten.

Stuur ons gegevens van uw vorige tandarts

Wij verzoeken u om de gegevens (dossier) van uw vorige tandarts, vóór uw eerste afspraak, naar ons toe te (laten) mailen: info@tandartsen-meijer.nl. Deze gegevens dient u zelf bij uw vorige tandarts aan te vragen. 

Neem uw ID-bewijs & verzekeringspas mee

Een eerste afspraak neemt 20 minuten in beslag.

Naast de kennismaking met de tandarts wordt er een uitgebreide check-up gedaan.

Wij willen u vragen om bij het eerste bezoek de volgende documenten mee te nemen:

    • Geldig legitimatie bewijs
    • Verzekeringspas

Na het invullen van een medische anamnese wordt u bij ons ingeschreven als nieuwe patiënt.

Voorinspectie van de mondholte

Zodra de inschrijving is voltooid volgt er een inspectie van de mondholte, waarbij de toestand van het gebit wordt beoordeeld. Tevens kijken wij naar de gezondheid van het tandvlees en andere zachte weefsels. Aan de hand van deze gegevens kan het nodig zijn dat een aanvullend behandelplan moet worden opgesteld.

Behandelplan & röntgenfoto's

Mocht het nodig zijn een behandelplan (C28) op te stellen, dan wordt er een vervolgafspraak en begroting gemaakt, waarbij het behandelplan en de kostenbegroting wordt besproken. De begroting krijgt u direct uitgeprint mee naar huis. We raden u aan om vooraf bij uw zorgverzekering te informeren welke vergoedingen worden gedekt.
Daarnaast zal uw nieuwe tandarts röntgenfoto’s van uw gebit maken mits hij niet al over recente foto’s beschikt. Op deze manier brengen we snel in kaart wat de conditie is van uw gebit en kunnen we bij pijn sneller ingrijpen.

Goed om te weten

Om uzelf én anderen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hanteren wij een aantal belangrijke richtlijnen en regels m.b.t. maken en nakomen van afspraken. Wij vragen u zich hier kort in te verdiepen zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Daarnaast vragen wij u ook om onze huisregels tot zich te nemen. Zo bewaken we samen de sfeer in de praktijk, voor zowel de patiënten als ons toegewijde team.

Richtlijnen afspraken

Herinnering aan uw afspraak

Als extra service versturen wij enkele dagen van tevoren een herinnering aan uw afspraak per sms. U blijft echter wel zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraken. Het niet ontvangen van een afspraakherinnering hoeft niet te betekenen dat u geen afspraak heeft.

Te laat komen op een afspraak

Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.

Het missen van een afspraak

    • Afspraken, die niet 24 uur (1 werkdag) van tevoren telefonisch zijn afgezegd, worden in rekening gebracht.
    • Bij veelvuldig verzuimen of te laat afzeggen van afspraken, behouden wij ons het recht voor, u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.

Afspraak maken bij pijnklacht

    • Wanneer u ´s ochtends voor 10.00 uur belt met een ernstige pijnklacht, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen.
    • Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij vaste tijden in onze agenda gereserveerd. Wij kunnen helaas dus niet altijd rekening houden met uw voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.

Huisregels

Samen houden we de praktijk een fijne en toegankelijke plek voor iedereen. Lees hier onze huisregels.

Tarieven & Betaling

Wilt u meer weten over de kosten van een behandeling? Of wilt u informatie over ons betalingsbeleid? We leggen het allemaal aan u uit.

Behandelingen

Wilt u meer weten over de algemenere behandelingen zoals een extractie, prothese of een controle? Wij vertellen u graag meer.

Bang voor de tandarts?

Ervaart u angst voor de tandarts? Of is uw kind bang voor de tandarts? Wij geven advies over hoe hier mee om te gaan.

Huisregels

  • Bij een eerste bezoek aan onze praktijk verzoeken wij u altijd uw zorgpas mee te nemen en een geldig legitimatiebewijs.
  • Wilt u wijzigingen in uw gezondheid, naam, adres-, telefoon- verzekeringsgegevens zo spoedig mogelijk aan ons doorgeven. U bent er zelf verantwoordelijk voor dat wij de juiste gegevens van u hebben.
  • De aan de balie of telefoon gemaakte afspraak is bindend, hoe lang geleden deze ook gemaakt is.
  • Gemaakte afspraken dienen minimaal 24 uur (1 werkdag) van tevoren telefonisch afgezegd te worden. Afspraken, die niet 24 uur (1 werkdag) van tevoren telefonisch zijn afgezegd, worden in rekening gebracht. Afmeldingen per e-mail worden niet geaccepteerd.
  • Wij vragen om wederzijds respect. Zowel tegenover onze medewerkers en eigendommen als tegenover medepatiënten. Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor de door uzelf meegebrachte eigendommen. Bij het verlies van of schade aan uw eigendom kan de praktijk niet aansprakelijk gesteld worden.
  • Wij verzoeken u uw telefoon op zijn minst op stil te zetten.
  • Huisdieren zijn in onze praktijk niet toegestaan in verband met de door ons gehanteerde hygiëne richtlijnen.
  • Uiteraard mag er in onze praktijk niet gerookt worden.
  • Wij hechten waarde aan een schone mond voor het bezoek aan de praktijk.